torsdag 30 april 2015

Valborgsmässoafton

Tänk att det redan är valborg.. Vart försvinner tiden?
Jag minns när jag var liten, då var den här dagen alltid väldigt speciell. Majbrasa ordnades i byn och det hörde till att vi fick ta fram cykeln för första gången efter vintern. Då cyklade vi alltid till hembygdsgården där majbrasan var, och där fanns det varmkorv och läsk i glasflaskor. Blir alldeles nostalgisk när jag tänker på det, stövelkastning, pilkastning, lotterier och lite lekar stod alltid på schemat. Oj, vad jag hade roligt tillsammans med mina kompisar! Det var nog en av årets största höjdpunkter!

Å nu då, bor långt ifrån hemmatrakterna och majbrasan ordnas nog inte lika stort i byn nå mer. Här i Jeppis syns det inte till några majbrasor, det firas på annat sätt. Men om vi nångång får barn så kommer jag nog att försöka hålla kvar den traditionella majbrasan, det skulle va kul! 

Jag och A har inte så stora planer för kvällen, men har i iallafall köpt lite godsaker som vi ska mumsa på. Lite salta kex, frukter och grönsaker att dippa med. Kanske grillar nånting också! Kvällen får helt enkelt visa, tar det som det kommer, mitt i allt är vi ute på sjön med båten. You never know!

 Valborgsmässoafton 2012, grillning bakom huset, numera finns altanen på plats!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar