onsdag 16 december 2015

H u m ö r

..märker hur vädret har inverkan på mitt humör eller kanske snarare mitt "psykiska mående". Jag är medveten om att jag under hösten kan känna mig lite deprimerad. Även om jag kan tycka att hösten är mysig. Men den trötthet som jag känner när det är mörkt påverkar allt annat. Nu är det ju inte höst nå mer och jag brukar älska decembermånad, och ser framför mig en mysig julmånad med vinter, mycket snö och minusgrader.
Det tycks inte vilja bli så det här året. Det var så skönt att va hem till Sverige där mina kriterier uppfylldes.

Min nedstämdhet brukar gå över innan december. Men nu känner jag mig lika ledsen varje gång jag tittar ut och det är grått, regnigt och grönt gräs. Att ta morgonpromenaden med hunden känns bara tråkigt och som ett måste. Direkt solen skiner, snön ligger på marken o det är kallt, så skulle jag kunna gå hur långt som helst. Tänk vad vädret kan göra med en,  konstigt!

Gissa om jag blev glad idag när jag såg snöflingorna dala ner, även om det bara var lite och för en kort stund. :)

..och jag vet att det inte bara är vädret som gör mig deppig. Att vara ensam hemma på dagarna i 2 månader framåt såg jag framemot mycket. Nu känns det mest jobbigt och tråkigt. Jag blir rastlös och många saker kan jag inte göra pga graviditeten. MEN snart, snart är det färdigt! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar