fredag 30 oktober 2015

Helg

... trött imorse efter en natt där jag vaknat kanske 10 gånger, oskojat! Pga sån hemsk värk i nedredelen av ryggen, foglossning är inte alls trevligt. Jag som ändå inte hade gjort något speciellt igår.
Efter skolan idag så städade jag huset, på slutet var det bara envisheten som orkade färdigställa städningen. Ryggen värker, och jag vet att jag borde sluta när det gör ont, men jag ville bara få färdigt.

Nu ligger jag på soffan och vilar ryggen en stund, ska strax göra en brasa i spisen och sen gå ut på en kort rastning med Vilda. Att promenera lättar tyvärr inte på värken, blir bara värre. Såå! :/

Det är inte enkelt att sakta ner och ta det lugnt, jag som annars gör nånting nästan hela tiden och är envis och vill klara av saker själv. Måste lära mig att fråga efter hjälp av A, kroppen säger ifrån och då är det bäst att lyssna!

Helgen är iallafall här, ikväll far jag på körövning. Sen är det bara röda dagar så då passar det ju bra att ta de lugnt! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar